Partner serwisu
Prawo i polityka

Rosja: "Kanibalizacja" zagranicznych samolotów rozpocznie się już latem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-05-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy/Kommiersant/Aviaciononline/Aeroin

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
fot. United Aircraft Corporation (UAC)
"Kommiersant", powołując się na raport Ministerstwa Transportu Rosji oraz dwóch linii lotniczych, poinformował, że do 2025 roku prawie dwie trzecie samolotów przewoźników z największego kraju świata straci zdolność do latania.

Niedobory części do odrzutowców będą w najgorszym przypadku odczuwalne już w drugiej połowie bieżącego roku, czyli za kilka tygodni. Dotknięty sankcjami rosyjski sektor lotniczy rozpocznie wkrótce proces "kanibalizacji" maszyn. Tylko w ten sposób będzie można utrzymać dłużej zdolność do latania niektórych innych odrzutowców, które zostały "znacjonalizowane" dekretem prezydenta Władymira Putina.

Redukcja samolotów będzie intensywnie postępować jeszcze w rozpoczynającym się sezonie letnim. Raport Ministerstwa Transportu Rosji nie sprecyzował jakie wersje odrzutowców będą dalej eksploatowane, ale zagrożonych uziemieniem i "kanibalizacją" jest od połowy do blisko dwóch trzecich wszystkich zagranicznych maszyn, wykorzystywanych komercyjnie przez takich przewoźników jak Aerofłot, Rossija, Pobeda, S7 Airlines, Azur Air czy Nordwind Airlines.

Najbardziej optymistyczny scenariusz zakłada w tym momencie, że do 2030 roku rosyjskie linie lotnicze nie będą w stanie odzyskać poziomu 100 mln obsłużonych rocznie pasażerów. Najpilniejsze potrzeby sprowadzają się aktualnie do napraw opon oraz łatania okładzin hamulcowych. Wkrótce zabraknie jednak również innych części. Nie ma więc mowy o powszechnie stosowanej w lotnictwie praktyce bezpieczeństwa polegającej na działaniach zapobiegawczych. Przyszłość rosyjskich przewoźników zaczyna być coraz trudniejsza.

Niedawno informowaliśmy również, że 30 proc. pracowników portu Moskwa-Wnukowo zostało poinformowanych o możliwych wypowiedzeniach. Trzecie co do wielkości lotnisko stolicy Rosji wdraża program oszczędności z powodu gwałtownego załamania ruchu lotniczego. To efekt inwazji wojsk Putina w Ukrainie oraz sankcji nałożonych przez Unię Europejską, Wielką Brytanię, Kanadę i Stany Zjednoczone. Ponadto kilka portów na południu Rosji wciąż jest zamkniętych z powodu "specjalnych operacji wojskowych". Więcej o tym pisaliśmy w TYM TEKŚCIE.

Wszystkie wiadomości o wojnie w Ukrainie znajdziecie w naszym specjalnym wątku: Wojna Rosja-Ukraina.






Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

EASA: Zachodnia Rosja to strefa wojny

Prawo i polityka

EASA: Zachodnia Rosja to strefa wojny

Mateusz Kieruzal 13 stycznia 2025

Komunikat AZAL po katastrofie. "Zewnętrzna ingerencja" i 38 ofiar

Pasażer i linie lotnicze

Sąd zajął samoloty Ukraine International Airlines

Prawo i polityka

Zobacz również:

Iran wznowi loty do UE. Obejście sankcji

Prawo i polityka

Iran wznowi loty do UE. Obejście sankcji

Mateusz Kieruzal 16 stycznia 2025

FlyBaghdad zawiesił operacje. Linie objęte sankcjami USA

Prawo i polityka

Powinniśmy ograniczać, a nie dotować zużycie paliw

Biznes i przemysł

Powinniśmy ograniczać, a nie dotować zużycie paliw

Bartłomiej Derski, WysokieNapiecie.pl 15 sierpnia 2022

Pozostałe z wątku:

EASA: Zachodnia Rosja to strefa wojny

Prawo i polityka

EASA: Zachodnia Rosja to strefa wojny

Mateusz Kieruzal 13 stycznia 2025

Komunikat AZAL po katastrofie. "Zewnętrzna ingerencja" i 38 ofiar

Pasażer i linie lotnicze

Sąd zajął samoloty Ukraine International Airlines

Prawo i polityka

Zobacz również:

Iran wznowi loty do UE. Obejście sankcji

Prawo i polityka

Iran wznowi loty do UE. Obejście sankcji

Mateusz Kieruzal 16 stycznia 2025

FlyBaghdad zawiesił operacje. Linie objęte sankcjami USA

Prawo i polityka

Powinniśmy ograniczać, a nie dotować zużycie paliw

Biznes i przemysł

Powinniśmy ograniczać, a nie dotować zużycie paliw

Bartłomiej Derski, WysokieNapiecie.pl 15 sierpnia 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5